HBG verwerft vervolgopdracht van € 35 miljoen voor Sun Microsystems

– HBG Construction Ltd – de groepsmaatschappij van HBG, Hollandsche Beton Groep nv, actief in de sector bouw en vastgoed in het Verenigd Koninkrijk – heeft een opdracht verworven ter waarde van ruim € 35 miljoen voor twee gebouwen voor Sun Microsystems Ltd.

Het is het derde project op rij dat HBG Construction voor Sun Microsystems realiseert op het bedrijventerrein Guillemont Park te Fleet [ten zuidoosten van Londen]. De gezamenlijke waarde van de drie contracten [voor in totaal vijf gebouwen, parkeergelegenheid voor 1.800 auto's en terreininrichting] bedraagt € 110 miljoen.

HBG Construction heeft in september 2000 de eerste bouwfase afgerond. Dit project betrof het bouwrijp maken, de aanleg van wegen en rioleringen en de bouw van twee kantoren, Java House en Solaris House. HBG is momenteel halverwege de realisering van het derde gebouw, dat in oktober 2001 zal worden opgeleverd. Het jongste contract betreft de gebouwen 'D' en 'E' voor de huisvesting van onderzoekslaboratoria, de afdeling netwerksystemen en de afdeling 'customer evaluation'. Dit project zal naar verwachting begin 2002 worden voltooid. De gebouwen zijn ontworpen door het architectenbureau Aukett Associates Ltd.

In Linlithgow, Schotland, is HBG Construction verantwoordelijk voor ontwerp, projectmanagement en bouw van een omvangrijke productiefaciliteit voor Sun Microsystems. De computerfabriek wordt uitgebreid met 13.000 m2 vloeroppervlakte. Dit project [aanneemsom circa € 30 miljoen] is in september 2000 van start gegaan en zal in juli 2001 worden opgeleverd.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, HBG Public Relations, telefoon 070 3722121.