Hoogste punt Nova Gelriae in Ede

Amersfoort, 16 mei 2011 – Na een periode van tien maanden bouwtijd wordt op dinsdag 17 mei a.s. om 14.30 uur stilgestaan bij het bereiken van het hoogste punt van het project Nova Gelriae in Ede. Onder het genot van een hapje en een drankje wordt in het bijzijn van de direct bij het werk betrokkenen een handeling verricht door de heer J.C.M. Agterberg (directeur AGT Vastgoed) en is er het traditiegetrouwe pannenbier voor de bouwplaatsmedewerkers. Nova Gelriae in Ede is een ontwikkeling van AGT Vastgoed, die wordt gerealiseerd in opdracht van Nova Gelriae bv. Heilijgers Bouw uit Amersfoort heeft het project samen met AGT Vastgoed uitgewerkt en realiseert het project.

Nova Gelriae in Ede is gelegen op het voormalige Gelriaterrein langs de Telefoonweg en omvat circa 225 parkeerplaatsen in een ondergrondse parkeergarage, circa 2.500 m2 voor Supermarkt Hoogvliet, circa 800 m2 winkelruimten op de begane grond dat in flexibele oppervlakte zal worden verhuurd, en 47 huurappartementen in de bovengelegen verdiepingen met eigen parkeerplaatsen op het dak.

Met de realisatie van het complex is ook de complete vernieuwing van het centrum van Ede voltooid. Voor Nova Gelriae bv is de ontwikkeling begeleid door AGT Vastgoed bv en Hoogvliet Beheer bv. Heilijgers is in de voorbereidingen betrokken geweest bij de uitwerking van de plannen en juni 2010 gestart met de bouw. De verwachte bouwtijd is circa 22 maanden.

Nadere informatie: Heilijgers, Petra van Schaik, manager PR/Communicatie, (033) 454 57 61

of e-mail p.vanschaik@heilijgers.nl.