Informatiecentrum Sluiskiltunnel verwacht 15.000e bezoeker; nieuwe projectfilm Sluiskiltunnel in première

(Persbericht BV KKS:) Terneuzen, 23 december 2013 - Het informatiecentrum van de Sluiskiltunnel hoopt begin januari de 15.000ste bezoeker feestelijk te kunnen verwelkomen. Dat is eerder dan verwacht. Bij de opening twee jaar geleden werd nog uitgegaan van 5.000 bezoekers per jaar. Bezoekers komen in het informatiecentrum met film, maquettes, foto’s en informatiepanelen te weten wat bij de bouw van de Sluiskiltunnel komt kijken.

Nieuwe projectfilm

Op 4 januari beleeft de nieuwe projectfilm zijn première in de filmzaal van het centrum. De film neemt de kijker in acht minuten mee langs alle facetten van het project. Het ontwerp, de bouw van de toeritten, het boren van de tunnelbuizen en de eerste afbouwwerkzaamheden worden prachtig in beeld gebracht.

Sluiting tussen kerst en oud en nieuw

Het centrum is gevestigd aan de Koegorsstraat 1 in Terneuzen en is gratis toegankelijk. De openingstijden zijn dinsdag tot en met donderdag van 13.30 tot 16.30 uur en iedere eerste zaterdag van de maand van 10.30 tot 16.30 uur. Tussen kerst en oud en nieuw is het centrum gesloten. Op donderdagmiddag 2 januari is iedereen weer van harte welkom. Op zaterdag 4 januari is de eerste zaterdagopenstelling van 2014.