Installatieopdracht voor BAM Techniek in kantoor Hollands Noorderkwartier

Benningbroek, 10 september 2009 - BAM Techniek - Regio Noordwest te Benningbroek (de werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv, actief in de sector Installatietechniek) heeft opdracht verworven voor het realiseren van de elektrotechnische en werktuigbouwkundige installaties in het nieuw te bouwen Centraal Kantoor van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier te Heerhugowaard.

Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier is ontstaan uit een fusie van zes waterschappen. De 500 kantoormedewerkers van het hoogheemraadschap werken nu verspreid over vijf locaties. Het hoogheemraadschap wil graag centrale huisvesting voor hen realiseren in een nieuw te bouwen kantoor in Heerhugowaard. Naast de huisvesting van deze medewerkers wordt het centrale kantoor de vergaderlocatie voor Algemeen en Dagelijks Bestuur en de commissies van het hoogheemraadschap.

Het hoogheemraadschap wil in het gebouw tot uiting laten komen het een voorbeeldfunctie heeft op het gebied van milieu, ecologie en duurzaamheid. Daarom wordt veel aandacht besteed aan deze thema's. BAM Techniek - Regio Noordwest te Benningbroek installeert onder meer een hemelwaterafvoersysteem met re-circulatie van de vijvers en waterdaken, alsook een stoominstallatie voor de bevochtiging van de te ventileren lucht en een geavanceerd gebouwbeheersysteem, waarin vele afzonderlijke installaties geïntegreerd worden om een zo'n optimaal mogelijk binnenklimaat te bewerkstelligen.

De eerste paal van het Centraal Kantoor wordt geslagen op 16 september 2009. BAM Techniek start medio 2010 met de installatiewerkzaamheden. Naar verwachting wordt het project eind 2010 opgeleverd.

BAM Techniek is een landelijk opererende multidisciplinaire dienstverlener met ruim 1.400 professionals voor wie techniek een tweede natuur is. Als toonaangevend kennisbedrijf ontwerpen, realiseren, onderhouden en beheren wij technische installaties voor zowel nieuwbouw- als renovatieprojecten in utiliteits- en woningbouw, industrie en Infra. BAM Techniek bedient vanuit acht regiolocaties opdrachtgevers in heel Nederland.

Projectmanager Florian Boxma (rechts) van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier en

Cees Haakman, directeur BAM Techniek - Regio Noordwest.