Interbeton start werkzaamheden LNG-steigerproject Pluto aan westkust Australië

Bunnik, 21 januari 2008 - Interbeton bv - de werkmaatschappij van Koninklijke BAM groep nv, die actief is buiten Europa - heeft van operator Woodside een 'letter of intent' ontvangen om te starten met de voorbereiding voor de aanleg van een steiger voor het LNG-project Pluto aan de westkust van Australië. Met de voorbereidingen is een bedrag gemoeid van circa € 18 miljoen (AUD 30 miljoen).

De werkzaamheden voor de 300 meter lange steiger voor het Pluto-LNG-project worden uitgevoerd in combinatie met de Australische bouwonderneming Clough Ltd (Harbourworks Clough JV). Deze combinatie heeft onlangs succesvol de steiger voltooid voor de vijfde LNG-'procestrein', die deel uitmaakt van de North West Shelf Venture gasproductiefaciliteiten op het schiereiland Burrup.

De aanvangswerkzaamheden omvatten uitwerking van het ontwerp en goedkeuring van het uitvoeringsprogramma. De gunning van de uitvoeringswerkzaamheden wordt binnen enkele maanden verwacht.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21.