Interbeton verwerft opnieuw opdracht voor bouw LNG-steiger in Australië

Bunnik, 3 april 2008 - Interbeton bv (de werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv, die buiten Europa bouwprojecten realiseert) heeft in combinatie opdracht verworven voor de bouw van een LNG-steiger voor het Woodside Pluto LNG-project nabij Karratha aan de Australische noordwestkust. De opdrachtsom bedraagt circa € 120 miljoen, waarvan de helft voor Interbeton.

Het project - door BAM in een persbericht van 21 januari 2008 aangekondigd - wordt uitgevoerd in joint venture met de Australische bouwonderneming Clough Ltd (Harbourworks Clough JV) en voorziet in de bouw van een 300 meter lange steiger, een laadplatform van 38 bij 50 meter, alsmede diverse afmeer- en navigatievoorzieningen.

Bij het project wordt Interbetons hefeiland IB-909 ingezet, dat onlangs op een werf in Singapore geheel is gemoderniseerd.

Harbourworks Clough JV heeft over een periode van veertig jaar met succes meerdere waterbouwkundige projecten afgerond in Australië.

Het project, waarvan de voorbereidingen eind 2007 zijn gestart, wordt naar verwachting eind 2009 opgeleverd. De joint venture heeft recentelijk aan Woodside de eveneens bij Karratha gesitueerde Train 5 LNG-steiger opgeleverd.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21.

Photograph courtesy of Woodside Energy Ltd.