Ir. J.P.G. (Hans) Ramler nieuwe voorzitter Betonvereniging

(Persbericht Betonvereniging:) Gouda, 21 september 2010 - Door de Algemene Ledenvergadering van de Betonvereniging op 21 september jl. is de heer ir. J.P.G. (Hans) Ramler (51) benoemd tot voorzitter van de Betonvereniging. Hij is de opvolger van de heer drs. J.P.J. (Hans) Nijssen, die na zijn maximale zittingstermijn aftrad als voorzitter.

De heer Ramler is directeur BAM Wegen bv te Utrecht. Voor de Betonvereniging is Hans Ramler al actief in het Verkennningsplatform, een denktank van de Betonvereniging. Tijdens de ALV memoreerde Hans Ramler zeer vereerd te zijn met zijn benoeming als voorzitter.

Met Hans Ramler krijgt de Betonvereniging een enthousiaste voorzitter die een breed georiƫnteerde bestuurlijke ervaring heeft, onder andere voorzitter OCIB (onderwijscommissie TU-Delft en TU Twente), bestuurslid basketballvereniging Flashing Heiloo en bestuurslid Honkbalvereniging Double Stars Heiloo. Daarnaast kan zijn technische inbreng als oud-docent voor de Betonvereniging van de cursus Voorspantechniek voor Constructeurs en mede-auteur Compendium Voorgespannen Beton worden genoemd.

De Betonvereniging, in 1927 door overheid en bedrijfsleven gezamenlijk opgericht, is het platform voor personen en organisaties, die kennis over het materiaal beton met elkaar willen delen. Zij vormt, door de samenstelling van haar leden, een kennisinfrastructuur voor het opdoen van kennis, het gemeenschappelijk onderkennen van kennisvragen en het bevorderen van het ontwikkelen van nieuwe kennis over beton. De Betonvereniging geeft technische publicaties uit, organiseert cursussen, examens, lezingen, studiedagen, symposia en congressen en geeft voorlichting op een zeer breed terrein.