Koninklijke BAM Groep heeft J.G. Nelis overgenomen

Koninklijke BAM Groep N. V. te Bunnik (bouw, infrastructuur en installatietechniek) heeft overeenstemming bereikt over de overname van J.G. Nelis Beheer B.V. (bouwen infrastructuur)te Haarlem. De overname zal positief bijdragen aan het groepsresultaat.

Tot de overgenomen Nelis-bedrijven behoren onder andere:

J.G. Nelis Bouw B.V.

Haarlem

J.G. Nelis Projectmaatschappij B.V.

Haarlem

J.G. Nelis Bouw Amsterdam B. V.

J.G. Nelis Grond-, Weg- en Waterbouw B.V.

Kamsteeg Holding B.V.

J.G. Nelis Materieel B.V.

Haarlem

J.G. Nelis Transport B.V.

Heibedrijf Heicon B.V

Hofman B.V.

Haarlem

Deze bedrijven tellen circa 500 medewerkers en realiseren (minderheidsdeelnemingen niet meegerekend) een omzet op jaarbasis van circa NLG 175 miljoen. De afdeling infrastructuur draagt hieraan voor circa NLG 80 miljoen bij, de utiliteitsbouw voor circa NLG 35 miljoen en de woningbouw voor circa NLG 60 miljoen.

De overname past in de strategie van de Koninklijke BAM Groep die is gericht op verdere versterking van onder meer haar sector infrastructuur. Met de overname realiseert de J.G. Nelis groep haar voornemen aansluiting te zoeken bij een grote bouwgroep.

De koopprijs van de aandelen in J.G. Nelis Beheer B.V. is deels in contanten en deels in aandelen betaald. In dit kader zijn, zoals eerder werd aangekondigd, geplaatst 38.844 gewone aandelen Koninklijke BAM Groep N.V. van nominaal NLG 4,00 elk, gerechtigd tot het dividend over het boekjaar 1998 en volgende boekjaren, tegen een koers van NLG 128,72 per gewoon aandeel. Genoemde aandelen zijn tot 1 januari 1999 beperkt verhandelbaar.

Bunnik, 16 december 1997

Directie Koninklijke BAM Groep N. V.

Voor nadere informatie: telefoon 030-659 8360