Meer meters voor Madame Tussaud

Madame Tussaud, het wereldberoemde wassenbeeldenmuseum in Amsterdam, ondergaat een ingrijpende verbouwing. In tien weken tijd wordt in tweeploegendienst gewerkt aan de uitbreiding met 250 m2 expositieruimte.

De onderhoudsafdeling van HBG Utiliteitsbouw, regio Amsterdam, realiseert de uitbreiding van Madame Tussaud in combinatie met Amstelvliet Bouw. HBG maakt een extra verdiepingsvloer, die steunt op een nieuwe staalconstructie.

aarvoor is een koepelvormige constructie in drie dagen tijd gesloopt. De bouw daarvan vergde tien jaar geleden ongeveer tien maanden. Behalve deze bouwkundige ingreep is HBG Utiliteitsbouw ook verantwoordelijk voor een keur van installaties, zoals uitgebreide luchtkoeling voor de wassen beelden, verlichting en hydraulische en sprinklersystemen. Voorts wordt een extra liftinstallatie ingebouwd. Een fraai stukje werk is ook de roestvrijstalen showtrap met dikke glazen treden, waarin verlichting wordt gemonteerd.

Met Pasen opent Madame Tussaud weer haar deuren voor het publiek.