N59 Rosmalen - Geffen nu autosnelweg A59

ROSMALEN - 26 september 2005.  Vanaf maandag 26 september is de autosnelweg A59 tussen Rosmalen en Geffen volledig beschikbaar voor het verkeer. Het afgelopen weekend zijn de laatste asfalteer- en belijningswerkzaamheden uitgevoerd,  zodat de weg nu in beide richtingen als autosnelweg kan worden gebruikt.

De voormalige rijksweg N59 is in ruim 2 jaar omgebouwd tot autosnelweg A59. De gelijkvloerse kruispunten met verkeerslichten die op de oude weg voor lange files zorgden zijn verdwenen en vervangen door vier ongelijkvloerse aansluitingen en 2 ongelijkvloerse kruisingen, waarvan één voor fietsverkeer. De autosnelweg heeft 2 x 2 rijstroken plus vluchtstroken en is voorzien van Zeer Open Asfalt Beton (ZOAB).

Bouwcombinatie Poort van Den Bosch voert de komende maanden nog afrondende werkzaamheden uit. In december wordt de officiële voltooiing van deze eerste Nederlandse PPS-autosnelweg verricht door Minister Karla Peijs van Verkeer & Waterstaat.

Ombouw A59 door bouwcombinatie Poort van Den Bosch

Vanaf augustus 2003 tot en met december 2005 realiseert de bouwcombinatie Poort van Den Bosch in opdracht van Provincie Noord-Brabant de ombouw van rijksweg N59 Rosmalen – Geffen tot autosnelweg A59.

Het is het eerste wegenbouwproject in Nederland waarbij een autosnelweg in publiek-private samenwerking tussen bedrijfsleven en overheid wordt gerealiseerd. Naast ontwerp, bouw en voorfinanciering verzorgt het consortium Poort van Den Bosch na realisatie ook 15 jaar het onderhoud aan de A59 Rosmalen – Geffen.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Poort van Den Bosch, Ronald Panis, communicatiemanager: 073-6405317

de A59 Rosmalen – Geffen is sinds 27 september volledig beschikbaar als autosnelweg voor het verkeer.