Nieuwe wegenbouwopdracht voor BAM International in Tanzania

Bunnik, 3 mei 2010 - BAM International bv - de werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv die actief is buiten Europa - heeft in combinatie met de Deense bouwonderneming Per Aarsleff A/S opdracht verworven voor een wegenbouwproject in Tanzania met een totale opdrachtsom van circa € 73 miljoen (circa US$ 97 miljoen), waarvan de helft voor BAM.

De bouwcombinatie BAM International / Per Aarsleff zal een 95 kilometer lang traject verbeteren van de hoofdweg tussen Laela en Sumbawanga in het zuidwesten van Tanzania bij de grens met Zambia. De werkzaamheden gaan in juni 2010 van start. Het project omvat onder meer het vervangen van de grindweg door een verharde weg met twee rijbanen, de bouw van drie nieuwe bruggen en het herstel van een oude brug. Naar verwachting zal de weg medio 2013 zijn voltooid.

Opdrachtgever is het Millennium Challenge Account - Tanzania (MCA-T). Het Millennium Challenge Account is een ontwikkelingsovereenkomst voor een periode van vijf jaar, in het leven geroepen door de Millennium Challenge Corporation (MCC), een Amerikaanse overheidsinstantie die armoede bestrijdt door duurzame economische groei te stimuleren (www.mca-t.go.tz).

Dezelfde bouwcombinatie renoveert tevens de 150 kilometer lange Tanzania Zambia Highway tussen Iyovi en Iringa in opdracht van het Tanzaniaanse ministerie van infrastructuur (Tanroads). De Tanzania Zambia Highway (opdrachtsom voor BAM € 30 miljoen) zal medio 2011 zijn voltooid. BAM International voltooit in 2010 de tweede fase van de renovatie van het Dar es Salaam Airport in Tanzania, projectsom € 26 miljoen.

Nadere informatie:

Pers: Drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21