Opdracht Sporen in Arnhem

(Gezamenlijk persbericht Koninklijke BAM Groep nv - Dura Vermeer Groep nv:) Bunnik/Zoetermeer, 23 juli 2009 - BAM heeft, in combinatie met Dura Vermeer, opdracht verworven voor het project Sporen in Arnhem. Opdrachtgever is ProRail, de beheerder van het Nederlandse spoorwegnet. Met het project is een bedrag gemoeid van ongeveer € 110 miljoen, waarvan circa € 74 miljoen voor BAM en circa € 36 miljoen voor Dura Vermeer. De werkzaamheden starten dit jaar. Begin 2012 is het project gereed.

Met het project Sporen in Arnhem beoogt ProRail de capaciteit, betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de sporen rond station Arnhem te vergroten. Op deze manier wordt ingespeeld op de verwachte groei van het aantal reizigers in de nabije toekomst.

De werkzaamheden omvatten de bouw van een ongelijkvloerse spoorkruising met een lengte van 735 meter, een vierde perron en twee nieuwe perronsporen. De huidige perronoverkappingen en perrons alsmede een passerelle worden vervangen. Tevens voorziet het project in de complete herinrichting van het emplacement aan de west- en oostkant van het station, inclusief vernieuwing van sporen, bovenleiding en kabelwerk. Door beperking van het aantal wissels zal de geluidsoverlast worden teruggedrongen en kunnen treinen sneller aankomen en vertrekken.

Bij het project zijn ondermeer betrokken BAM Rail, BAM Civiel, BAM Infratechniek, BAM Utiliteitsbouw, Dura Vermeer Railinfra en Dura Vermeer Beton- en Waterbouw.

Nadere informatie:

• Namens Koninklijke BAM Groep nv: BAM Rail bv, mevrouw K. van der Tas-Pennin, (076) 573 43 26.

• Namens Dura Vermeer Groep nv: Dura Vermeer Divisie Infra BV, mevrouw I van Dijk.