Over 100 dagen gaat de Sluiskiltunnel open

(Persbericht BV KKS:) Terneuzen, 11 februari 2015 - Over precies honderd dagen gaat de Sluiskiltunnel open voor het verkeer. Het aftellen is nu dus echt begonnen. Om het bij te kunnen houden is op de website van de Sluiskiltunnel een teller geplaatst.

De Sluiskiltunnel gaat op 23 mei 2015 open voor het verkeer. Dan komt voor het motor-, auto- en vrachtverkeer een einde aan de wachttijden voor de draaibrug bij Sluiskil. Deze brug over het Kanaal van Gent naar Terneuzen staat gemiddeld 23 keer per dag open. De brug blijft na de opening van de tunnel in gebruik voor langzaam verkeer, zoals (brom)fietsers en landbouwvoertuigen, treinverkeer en bestemmingsverkeer.

De Sluiskiltunnel heeft twee geboorde buizen van elk 1.145 meter, die op het diepste punt 34 meter beneden NAP liggen. De diameter van de buizen is aan de buitenzijde circa elf meter. Daarnaast wordt in totaal zes kilometer nieuwe weg aangelegd met twee ongelijkvloerse aansluitingen op het bestaande wegennet.

Nadere informatie: Hanneke Blok, (0115) 64 76 68.