Pannenbier voor bouwvakkers Amor Forte 2

(Persbericht Heilijgers:) Amersfoort, 18 oktober 2010 - Na een bouwtijd van negen maanden wordt op woensdag 20 oktober a.s. om 14.30 uur stilgestaan bij het bereiken van het hoogste punt van het project Amor Forte 2 in Amersfoort. Onder het genot van een hapje en een drankje wordt in het bijzijn van de direct bij het werk betrokkenen ceremonieel de vlag in de top gehesen en is er traditiegetrouw pannenbier voor de bouwplaatsmedewerkers. Amor Forte 2 is een ontwikkeling van OCSA cv, bestaande uit Heilijgers Projectontwikkeling en NS Poort.

Het project

Amor Forte wordt in twee fasen gerealiseerd. De eerste fase van het project is medio 2007 opgeleverd. De tweede fase bestaat uit appartementengebouw Dua met 56 tweekamer startersappartementen en drie driekamer topfloorappartementen, zestien ruime stadswoningen type Eseo en appartementengebouw Forte met 43 driekamerappartementen en een penthouse.

Voorspoedige verkoop

De verkoop van het project is zeer voorspoedig verlopen en slechts één Forte-appartement is nog te koop. De commerciële ruimtes zijn ook reeds verkocht aan een horecaondernemer. Een uitstekend resultaat, mede dankzij de genomen maatregelen om de woningmarkt te stimuleren, zoals onder meer garantiemogelijkheden tegen dubbele woonlasten, inkomensgarantie bij arbeidsongeschiktheid en werkloosheid, mogelijkheden tot de Gemeentelijke starterslening, voor de startersappartementen mogelijkheden tot verkrijging van koopsubsidie en uitgebreide financieringsmogelijkheden. Amor Forte is ook een van de zes woningbouwprojecten in Amersfoort waarvoor minister Van der Laan voor Wonen, Wijken en Integratie eind augustus 2009 de eerste woningbouwcheque van 2,5 miljoen euro heeft uitgereikt.

Toplocatie

Amor Forte 2 wordt gerealiseerd dichtbij de binnenstad van Amersfoort direct tegenover de noordingang van het station aan het Piet Mondriaanplein. Station Amersfoort is een belangrijk knooppunt waar veel treinen per uur naar diverse bestemmingen vertrekken en aankomen. De bereikbaarheid van de woningen per trein is daarmee uitstekend. Om dit te onderstrepen ontvangen alle bewoners van deze bouwfase een 'Welkom in uw woning pakket' van NS Poort met daarin aantrekkelijke aanbiedingen die te besteden zijn op en rondom het station. Bewoners van Amor Forte 1 hebben dit pakket reeds ontvangen.

Verkoop en informatie

De makelaars Van Haselen en Hunink & Holtrigter uit Amersfoort verzorgen de verkoop van Amor Forte 2.

Nadere informatie:

Heilijgers, Petra van Schaik, (033) 454 57 61.