Prof.ir. G.J. Maas verkozen tot voorzitter ECTP

Prof.ir. G.J. Maas

Bunnik, 10 februari 2010 - Het European Construction Technology Platform (ECTP) heeft prof.ir. G.J. Maas, directeur Strategie van Koninklijke BAM Groep nv, verkozen tot voorzitter. Ger Maas volgt in deze functie Michel Cote, Directeur général délégué van Bouygues Construction, op.

ECTP verenigt meer dan 120 lid-organisaties (grote bouwondernemingen, universiteiten, researchcentra, maatschappelijke organisaties). Het platform is opgericht in 2004 om een visie en een strategische agenda op te stellen voor onderzoek en ontwikkeling binnen de Europese bouwsector. ECTP onderscheidt daarbij zeven aandachtgebieden, te weten ondergronds bouwen, steden en gebouwen, kwaliteit van leven, bouwmaterialen, netwerken, cultureel erfgoed en werkprocessen en ict.

De activiteiten van ECTP hebben recentelijk geresulteerd in E2B (Energy Efficient Buildings), een omvangrijk pps-project tussen de Europese Commissie en de industrie om bestaande gebouwen en woningen energiezuiniger te maken.

De heer Maas is sinds 2008 tevens voorzitter van het European Network of Construction Companies for Research and Development (ENCORD) en eveneens voorzitter van de kennisgroep DeltaNeth.

Nadere informatie: Drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21