Ruim 63.000 bezoekers op Dag van de Bouw

Ruim 63.000 mensen bezochten zaterdag 2 juni één van de 210 geopende bouw- en infraprojecten tijdens de tweede Dag van de Bouw. Dat is bijna een verdubbeling van het aantal bezoekers ten opzichte van de eerste Dag van de Bouw. Op de jaarlijkse open dag stelt de bouwsector eenmalig haar deuren open voor het publiek. In het hele land was de opkomst boven verwachting.

Bekijk de fotogalerij van BAM-projecten

Informatie over deelnemende BAM-projecten

Over de Dag van de Bouw

De Dag van de Bouw is een initiatief van branchevereniging Bouwend Nederland en de bij haar aangesloten leden. De open dag is onderdeel van de campagne 'De Bouw maakt het' en heeft als doel meer bekendheid te geven aan de vele positieve kanten van de bedrijfstak. Bezoekers krijgen een gevarieerde indruk van hetgeen de sector op het gebied van vakmanschap, dynamiek, innovatie en kwaliteit te bieden heeft. De 210 opengestelde bouwlocaties, verdeeld over alle provincies, varieerden van woningbouwprojecten en scholen tot verzorgingscentra en wegenprojecten. Dit jaar is er bovendien extra aandacht voor jongeren. Doel is hen te laten ervaren wat de sector allemaal te bieden heeft. Meer informatie over de open dag is te vinden op www.dagvandebouw.nl.