Samenwerking Banne Centrum officieel

(Persbericht Gemeente Amsterdam:) Amsterdam, 23 mei 2007 - Op vrijdag 25 mei ondertekenen Stadsdeel Amsterdam-Noord, Rochdale en Bam Vastgoed een samenwerkingsovereenkomst voor de stedelijke vernieuwing van het Banne Centrumgebied. Ook tekenen de Vereniging van Eigenaars Ankerplaats, (de winkeliers), Rochdale en BAM Vastgoed een overeenkomst voor de samenwerking binnen dit project met het stadsdeel.

Met het ondertekenen van deze overeenkomsten komt de stedelijke vernieuwing van het Banne Centrumgebied in uitvoering. De overeenkomsten leggen de randvoorwaarden vast waaronder het nieuwe winkelcentrum wordt gebouwd. Uitgangspunt voor het nieuwe winkelcentrum is dat de huidige winkeliers van het winkelcentrum 'In de Banne' overgaan naar het nieuwe winkelcentrum op het Bezaanjachtplein. De ondertekenaars leggen ook afspraken vast over de realisatie van het nieuwe centrum voor de wijk. Er komen onder andere een nieuw centrum voor sport en cultuur, een brede school, een nieuw winkelcentrum en ruim 500 woningen en parkeergarages. De bouw start in 2009.

De betrokken ondertekenaars zijn:

• de heer R. Post (Stadsdeel Amsterdam-Noord)

• de heer H.C. Möllenkamp (woningstichting Rochdale)

• de heer R. Vollebregt (BAM Vastgoed)

• de heer E. Pfann (Vereniging van Eigenaars Ankerplaats)

Het ondertekenen van de overeenkomsten is een feestelijke gebeurtenis en wordt afgesloten met een borrel. De ondertekening start om 13.30 uur in de trouwkamer van het stadsdeelhuis, Buikslotermeerplein 2000. De borrel is van 14.00 uur tot 15.00 uur in het restaurant. U bent van harte welkom!

Nadere informatie: Mireille Ollivieira, Afdeling Communicatie Stadsdeel Amsterdam-Noord, Telefoon: (020) 634 9255.