Samenwerkingsverband voor Ballast Ham Dredging in Maleisië

Rotterdam – Ballast Ham Dredging (BHD) en het Maleisische bedrijf Integrated Marine Works (IMW) hebben een overeenkomst gesloten voor de oprichting van een Maleisisch baggerbedrijf dat Integrated Marine Works Dredging (IMWD) heet.

Vandaag was Dr. Mahathir Mohamad, premier van Maleisië, getuige van de uitwisseling van de documenten aan boord van de sleephopperzuiger Rotterdam in de haven van Johor, Maleisië. Het nieuwe bedrijf verwacht belangrijke bagger- en landaanwinningsprojecten in Maleisie aan te nemen. IMWD krijgt de beschikking over de sleephopperzuiger HAM 310, die onder Maleisische vlag zal varen.

Ballast Ham Dredging is een aannemer in bagger- en waterbouwkundige werken die zich richt op infrastructurele projecten: landaanwinning, de aanleg van vliegvelden in zee, kust- en oeverwerken, aanleg en onderhoud van havens en vaarwegen en services aan de offshore industrie. Bij Ballast Ham Dredging werken 2.200 mensen vanuit 20 kantoren over de gehele wereld. Ballast Ham Dredging voert wereldwijd projecten uit van elke aard en omvang.

Nadere informatie: Genarda Brinkers, Ballast Ham Dredging Public Relations, telefoon: 010 4478596