Solaris: vier bedrijfsgebouwen aan de Maas

HBG Utiliteitsbouw bouwt met Van Wijnen Dordrecht en Dura Bouw Rotterdam vier opmerkelijke bedrijfsgebouwen in bedrijvenpark Rivium, Capelle aan den IJssel. De gebouwen verrijzen onder de naam Solaris aan de oever van de Maas, ten oosten van de Brienenoordbrug.

De gebouwen hebben een schuin naar voren geplaatste kopgevel en een kenmerkende ronde daklijn, die doorloopt tot en met de eerste verdieping. De gevels worden bekleed met Nero Impala natuursteen in een lichtgrijze kleur. Het dak bestaat grotendeels uit glas. Onder de vier gebouwen strekt zich een parkeergarage uit met twee paviljoens die als separate bouwopdracht zal worden gegund. De gebouwen verschillen in hoogte van zeven tot tien verdiepingsvloeren. Het totale vloeroppervlak in de bedrijfsgebouwen is 32.170 m². Opdrachtgever is Capelse Maasoever BV, een dochteronderneming van Willemsen Minderman Vastgoedontwikkeling b.v. Architect Van Tilburg en Partners uit Rotterdam tekent voor het ontwerp. Het project wordt in de tweede helft van 2001 opgeleverd.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, HBG Public Relations, telefoon 070 3722121.