Start bouw Heart and Soul in Amsterdam Zuidoost

(Persbericht Woningstichting Rochdale:) Amsterdam, 8 december 2008 - De eerste paal van fase 1 van het project Heart and Soul in Amsterdam Zuidoost wordt geslagen op woensdag 10 december. Het betreft twee woongebouwen die de namen krijgen van de beste jazzmusici ter wereld, Chet Baker en Miles Davis. Het derde woongebouw met de naam Jimmy Smith, een combinatie van appartementen en eengezinswoningen, is nog in ontwikkeling. Er zijn toespraken van Els Verdonk (dagelijks bestuur Stadsdeel Zuidoost) en Marion Middelbeek (directeur Woningstichting Rochdale Vestiging Zuidoost).

Verschillende types

De nieuwe koopappartementen zijn straks te vinden aan de Sean Macbridestraat in Amsterdam Zuidoost, schuin tegenover het stadsdeelkantoor aan de Bijlmerdreef. Het woongebouw 'Baker' bestaat uit twintig appartementen verdeeld over zeven woonlagen van de begane grond tot en met de zesde verdieping. Op de begane grond bevinden zich twee appartementen met een loggia-achtig balkon en twintig inpandige (fietsen)bergingen. Er zijn vier verschillende typen woningen. Het woongebouw 'Davis' bestaat uit 27 appartementen over elf woonlagen, van de begane grond tot en met de tiende verdieping. Op de begane grond bevindt zich één appartement met een loggia-achtig balkon en 27 inpandige (fietsen)bergingen. Qua type zijn er in dit gebouw vijf verschillende appartementen.

Zonnig

Het project Heart and Soul past uitstekend in de opzet van de Bijlmermeer en voegt tegelijkertijd ook iets zonnigs en positiefs toe. Met de oplevering is de vernieuwing in de F-buurt nagenoeg voltooid. Alle appartementen beschikken over een buitenruimte in de vorm van een balkon, serre of dakterras. Kopers kunnen kiezen uit twee, drie of zelfs vier slaapkamers. De woningen zijn ruim van opzet en hebben naast een eigen parkeerplaats veel bergruimte, zowel inpandig als op de begane grond.

Zuidoost Nergens Anders

Onder het motto 'Zuidoost Nergens Anders' is dit gebied inmiddels volop in beweging. Heart and Soul is ontwikkeld door Rochdale en Delta Forte BV. Het project is een ontwerp van architecten Marc Bukman en Guido Duba van Steenhuis Bukman Architecten uit Delft. De realisatie is in handen van BAM Woningbouw Den Haag.

Nadere informatie: www.rochdale.nl of www.woneninheartandsoul.nl