Start verkoop eerste woningen plan DelftsHart in Delft

Delft, 21 juni 2012 - Ontwikkelingscombinatie Harnaschpolder (AM, Grondvest en VolkerWessels Vastgoed) geeft dinsdag 26 juni het startsein voor de verkoop van de eerste twintig twee-onder-een-kapwoningen in het plan DelftsHart in Delft. In de eerste fase komen drie verschillende woningtypen aan bod. De woningen zijn mede ontworpen op basis van de wensen die geïnteresseerden kenbaar maakten in speciaal daarvoor opgezette klantenpanels. DelftsHart krijgt een groene en kindvriendelijke opzet. De woningen zijn te koop voor een prijs vanaf € 329.000 v.o.n..

DelftsHart maakt deel uit van de Harnaschpolder, gelegen aan de westzijde van Delft.  De Harnaschpolder is een belangrijke stadsuitbreiding van de gemeente Delft, die door de centrale ligging in het groene buitengebied een aantrekkelijke woonlocatie vormt. Het plan DelftsHart verschijnt in het zuidelijk deel van de Harnaschpolder en bestaat uit 42 twee-onder-een-kapwoningen. De woningen liggen in een door water omringd groen hof. Alle woningen grenzen met de achtertuin aan het water. Parkeren geschiedt grotendeels op eigen terrein zodat kinderen er een veilige speelplek vinden. Verspreid door de wijk komen speelvoorzieningen.

Woningontwerpen

De drie verschilende typen woningen variëren in grootte van 130 m² tot 187 m² en liggen op ruime kavels van 180 m² tot 350 m². Architect Ibelings van Tilburg heeft veel variatie aangebracht in de woningontwerpen waardoor de woonbuurt een herkenbaar en levendig karakter krijgt. De bouw is in handen van Boele & van Eesteren.

De start verkoop vindt plaats op dinsdag 26 juni in het Westcord Hotel aan de Olof Palmestraat 2 in Delft. Belangstellenden zijn welkom van 17.00 uur tot 20.00 uur. Op www.delftshart.nl is meer informatie te vinden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met AM, Bart Hogenbosch, senior adviseur in- en externe communicatie, tel (030) 6097368

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden via www.am.nl (actueel > illustraties)