Start verkoop nieuwe fase Hollandsche Werf in IJsselstein

Markante woonbuurt nabij centrum nadert voltooiing

Utrecht, 12 november 2015 - Vrijdag 20 november geeft Hollandsche Werf CV (een samenwerking tussen riz bouw, Van Wijk Aannemersbedrijf Nieuwegein en gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM) het startsein voor de verkoop van zeventien woningen ‘Wonen aan de kade’ in Hollandsche Werf in IJsselstein. Dit betreft een vervolg op de eerste fase in dit plan van 32 woningen, die inmiddels alle zijn verkocht en grotendeels zijn gerealiseerd en bewoond.

Wonen aan de kade

Hollandsche Werf bevindt zich evenals de eerste plandelen van Oranje Nassaukades op loopafstand van het historische centrum van IJsselstein en ligt direct aan de Hollandsche IJssel. In deze nieuwe buurt worden in nauwe samenwerking met de gemeente IJsselstein in totaal 51 woningen gerealiseerd.

Het woningaanbod van de laatste fase binnen het plan bestaat uit zeventien herenhuizen in drie varianten, die worden gerealiseerd met fraaie terrassen pal aan de Hollandsche IJssel. De eigentijdse woningen kenmerken zich door een Oudhollandse architectuur naar een ontwerp van Inbo architecten, passend bij het historische karakter van de oude binnenstad. De woonoppervlaktes variëren van 148 tot ongeveer 167 m2. Kopers hebben ruime keuze in de indeling en afwerking. De prijzen van de woningen zijn vanaf circa € 334.000,- v.o.n.

De start verkoop vindt plaats op 20 november van 17.00 tot 20.00 uur in Brasserie Joris in de binnenstad van IJsselstein (Weidstraat 2). Er is enthousiast gereageerd op het plan. Al ruim driehonderd belangstellenden hebben zich als geïnteresseerde voor wonen aan het water aangemeld. Vertegenwoordigers van Hollandsche Werf CV en betrokken makelaars zijn aanwezig om informatie te verstrekken over het plan en vragen te beantwoorden.Daarnaast is uitgebreide verkoopdocumentatie beschikbaar. Op www.hollandschewerf.nl is meer informatie te vinden over het project.

vtwonen woonstijlen voor AM

Met het vtwonen inrichtingspakket wordt de kopers in Hollandsche Werf de keuze geboden de woning te laten opleveren in een woonstijl die bij hen past. Bij het vtwonen inrichtingspakket wordt de woning compleet afgewerkt met plinten, vloerafwerkingen door het hele huis, keuken, gesausde muren in vt wonen tinten en eventuele trap geschilderd in de kleur(en) naar keuze. ‘vtwonen woonstijlen voor AM’ betreft een samenwerking tussen AM en vtwonen.

Crowdsourcing

Bij de ontwikkeling van ‘Wonen aan de kade’ heeft AM crowdsourcing benut om optimaal invulling te kunnen geven aan de keuzevrijheid en de wensen van toekomstige bewoners. Met een woononderzoek onder driehonderd geïnteresseerden zijn de woonwensen geïnventariseerd. Potentiële kopers hebben hiermee mede invulling gegeven aan de architectuur, de woonsfeer en de indelingen van de woningen.

Nadere informatie: afdeling in- en externe communicatie AM, (030) 609 72 22, communicatie@am.nl.

Zie ook: www.am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden op www.am.nl (actueel nieuws > illustraties)