Startsein bouw woningen tweede fase Emerald Amsterdam

Artists impression tweede fase Emerald Amsterdam

Verwachte oplevering zomer 2016

Amsterdam, 24 september 2015 - Gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM en Syntrus Achmea Real Estate & Finance geven donderdag 1 oktober het startsein voor de uitbreiding van het plan Emerald in Amsterdam met zestig vrije sector huurwoningen en veertig koopwoningen. Deze woningen worden naar verwachting na de zomer van 2016 opgeleverd. De laatste vijf beschikbare koopwoningen zijn op dit moment onder optie, alle overige woningen zijn verkocht. De verhuur van de huurwoningen start naar verwachting in juni 2016.

Emerald

Emerald wordt een nieuwe woonwijk gelegen tussen de Daalwijkdreef en Egoli in de E-buurt in Amsterdam Zuidoost. Het plan omvat in totaal honderd vrije sector huurwoningen in het middeldure segment plus 76 koopwoningen, waaronder 46 rij- en hoekwoningen, 24 twee-onder-een-kapwoningen, zes appartementen en vijf vrije kavels. Syntrus Achmea Real Estate & Finance neemt de huurwoningen in portefeuille namens haar opdrachtgevers. De nieuwe wijk kenmerkt zich door afwisselende woonsferen met een grote variatie in kleur- en materiaalgebruik. Het ontwerp is van Steenhuis Bukman Architecten. De bouw van zowel de koop- als de huurwoningen is in handen van BAM Woningbouw.

De woningontwerpen en woonsferen in het plan zijn, geheel volgens het businessmodel I AM YOU van AM, door de inzet van crowdsourcing afgestemd op de wensen van de toekomstige bewoners. Dit heeft geresulteerd in een groot aantal geïnteresseerden voor Emerald en een voorspoedige verkoop van de huizen in zowel de eerste als de tweede fase. De bouw van de woningen uit de eerste fase is in volle gang en volgens planning kunnen de eerste bewoners eind 2015 hun intrek nemen in hun nieuwe woning of appartement.

Meer informatie over de huurwoningen is te vinden op www.hureninemerald.nl, over de koopwoningen op www.woneninemerald.nl en voor de vrije kavels op www.droomzone.nl/emerald

Evert Meijer, ontwikkelingsmanager, Syntrus Achmea Real Estate & Finance: ‘De uitstraling van de woonstraatjes en de individuele gevels is zo gekozen dat er een echt buurtje zal ontstaan waar de bewoners zich thuis kunnen voelen. Zeker in Amsterdam, waar weinig eengezinswoningen worden gerealiseerd, is dit plan een welkome aanvulling voor de beleggingsportefeuilles van onze opdrachtgevers. De samenwerking met AM heeft ervoor gezorgd dat er meer keus is uit koop- en huurwoningen en eveneens dat er een goede voortgang wordt gemaakt met de bouw, zodat dat bewoners niet lang in een bouwomgeving wonen.’

Frank Klomp, directeur AM Noordwest: ‘De ontwikkeling van Emerald is gebaseerd op het Business Model ‘I AM YOU’ van AM, waarbij ontwikkeld wordt op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie met particulieren en partners als de gemeente Amsterdam en Syntrus Achmea. We hebben het aanbod in Emerald daardoor zoveel mogelijk kunnen afstemmen op de wensen van belangstellenden. De verkoop heeft hiermee een vlucht genomen, waardoor wij nu eerder dan voorzien kunnen starten met de realisatie van de tweede fase.’

Over Syntrus Achmea Real Estate & Finance

Syntrus Achmea Real Estate & Finance financiert, ontwikkelt en investeert in vastgoed en hypotheken in opdracht van pensioenfondsen en andere institutionele beleggers. In totaal beheren we 15 miljard euro voor meer dan 50 klanten. Syntrus Achmea Real Estate & Finance staat voor verantwoorde rendementen, duurzaamheid, kwaliteitsvastgoed en transparantie.

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Met ons business Model ‘I AM YOU’ werken wij samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. Duurzaamheid is daarbij een integraal onderdeel van onze projecten. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties en consumenten ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven.

Nadere informatie: AM, afdeling communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.

Zie ook www.woneninemerald.nl en www.am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden op www.am.nl (actueel > illustraties).