Tebodin Asia Pacific ontvangt engineering licenties

Den Haag, 29 oktober 2009 – Tebodin Asia Pacific heeft onlangs licenties ontvangen voor chemical engineering (B-klasse) en buildings (C-klasse). Daarmee is Tebodin het eerste bedrijf van Nederlandse herkomst in China dat deze licenties bezit.

Met deze licenties kan de Tebodin vestiging in Sjanghai EPCM (Engineering, Procurement en Construction Management) en EPC (Engineering, Procurement en Construction) -projecten zonder assistentie van andere bedrijven uitvoeren. Ook kunnen voorontwerp- en detailontwerppakketten worden voorbereid.

Tebodin Asia Pacific is opgericht in 2004. De onderneming heeft zich sindsdien voorspoedig ontwikkeld en projecten gerealiseerd voor lokale en internationaal opererende klanten. Het bedrijf is actief in de marktsectoren chemie, industrie, farmacie en onroerend goed. Zo heeft Tebodin Asia Pacific engineering, consultancy en constructiemanagement services verleend aan BMW, Heineken, Michelin, Bunge, Süd-Chemie, Borouge/Agility, Metallkraft, DSM, Danone en Evonik Degussa.

Tebodin B.V. te Den Haag is een onafhankelijk, multidisciplinair advies- en ingenieursbureau met een omzet van circa € 232 miljoen (2008). Tebodin biedt klanten wereldwijd de kennis en ervaring van ruim 3.000 medewerkers op het gebied van industrie, gezondheid en voeding, olie en gas, chemie, infrastructuur, vastgoed en energie en milieu. De onderneming beschikt over een netwerk van circa vijftig kantoren verspreid over West-Europa, Centraal-Europa en Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië. Tebodin is een werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv.

Nadere informatie: Brigit Stokman, directeur Public Relations Tebodin, (070) 348 07 19.