Tebodin en GTI modificeren gasbehandelingsinstallaties voor de NAM

Tebodin, Consultants & Engineers heeft opdracht ontvangen van de Nederlandse Aardolie Maatschappij B.V. (NAM) voor de modificatie van drie aardgasinstallaties.

Het project zal worden uitgevoerd door de combinatie Tebodin en GTI Industrie Noordoost. De opdracht vertegenwoordigt voor de combinatie een waarde van ruim 14 miljoen euro. De engineeringwerkzaamheden zijn inmiddels gestart. Het is de bedoeling dat het project in de zomer van 2003 wordt opgeleverd aan de NAM.

De NAM houdt zich in Nederland en op het Nederlandse deel van het Continentaal Plat bezig met de opsporing en winning van aardolie en aardgas. Het project betreft de modificatie van twee gasproductielocaties alsmede de ombouw van de hiermee gelinieerde compressielocatie in het Annerveense gasveld op de grens van Drenthe en Groningen. De combinatie Tebodin-GTI werkt momenteel ook aan een compressieproject op de gasproductielocatie van de NAM te Anjum (Friesland).

Tebodin is verantwoordelijk voor het project als geheel, dat zowel ontwerp, levering van apparaten en materialen, bouw en testen van de installaties omvat. De multidisciplinaire uitvoering van de werkzaamheden op de locaties wordt verzorgd door GTI Industrie Noordoost, die tevens een deel van de materialen levert.

Tebodin, Consultants & Engineers is een onafhankelijk,  multidisciplinair advies- en ingenieursbureau. Tebodin biedt opdrachtgevers wereldwijd de ervaring en deskundigheid van ruim 2000 medewerkers op het gebied van chemie, fijnchemie en farma, infrastructuur, telecom en gebouwen, olie en gas, als ook voedingsindustrie en consumentengoederen. Tebodin beschikt over een netwerk van circa 40 kantoren, in met name West-, Midden- en Oost-Europa en vestigingen in het Midden-Oosten.

GTI Industrie Noordoost is een industrieel aannemer gericht op het uitvoeren van multidisciplinaire industriële projecten en beschikt over meerdere vestigingen in Noord- en Oost-Nederland.

Het bedrijf beschikt over ruime ervaring in de uitvoering van grote multidisciplinaire projecten. Daarnaast is GTI betrokken bij diverse meerjarige contracten voor onderhoud en modificaties voor de NAM. GTI in Nederland en Fabricom in België, Endel en Ineo in Frankrijk – dochterondernemingen van Fabricom Groep – vormen samen de entiteit 'Installations and Maintenance' van Tractabel, de energiedivisie van Suez. Deze entiteit realiseert een omzet van ruim 4 miljard euro.

Nadere informatie:

• Tebodin Hengelo

Ir. Hans Kleiboer, Directeur Tebodin Hengelo, telefoon: +31 74 249 64 48, fax: + 31 74 242 57 12,

e-mail: j.kleiboer@tebodin.nl, internet: www.tebodin.com;

• GTI nv

Gea M. Peek, Manager Communicatie, Kosterijlaan 50, 3981 AJ Bunnik, Postbus 210, 3980 CE Bunnik

telefoon: 030 65 69 475, e-mail: info@gti-group.com, internet: www.gti-group.com