Tebodin richt joint-venturebedrijf op in India

Bunnik, 6 juni 2007 – Tebodin Consultants & Engineers, werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv, en het Indiase ingenieursbureau Mukesh Projects Private Ltd hebben in joint-venture het advies- en ingenieursbureau Tebodin Mukesh Consultants & Engineers Private Ltd opgericht, gevestigd in Chennai. Chennai (het voormalige Madras), gelegen aan de oostkust, is in grootte de vierde stad van India.

Het nieuwe joint-venturebedrijf Tebodin Mukesh Consultants & Engineers Private richt zich op industriële opdrachtgevers met investeringsplannen voor de lokale Indiase markt. Tebodin heeft al eerder projecten uitgevoerd in India - zowel lokaal als vanuit Nederland - ten behoeve van vaste opdrachtgevers. Inmiddels zijn ook de eerste joint-venture-activiteiten van start gegaan.

Mukesh & Associates is een multidisciplinair ingenieursbureau met kantoren in Salem, Chennai, Bangalore en Delhi. De onderneming biedt diensten op het gebied van architectuur, civiele techniek, infrastructuur, planning en milieu. Mukesh & Associates is opgericht in 1986 en telt circa 325 medewerkers.

Tebodin Consultants & Engineers is een onafhankelijk, multidisciplinair advies- en ingenieursbureau met een omzet van ruim € 200 miljoen in 2006. Tebodin biedt klanten wereldwijd de expertise van 2.700 medewerkers, met ervaring in diverse markten, zoals farmacie, chemie, olie en gas, voedingsindustrie, overheid en consumentenproducten. Tebodin heeft een netwerk van circa vijftig kantoren in Europa, het Midden-Oosten en Azië.

Nadere informatie:

• pers: drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21;

• analisten: drs. P. Juge RC, (030) 659 86 01.