Tebodin rondt besprekingen overname Doebel & Folger succesvol af

Bunnik, 20 juni 2006 – De op 9 maart 2006 gemelde besprekingen van Tebodin Consultants & Engineers (deel uitmakend van Koninklijke BAM Groep nv) over de overname van het ingenieursbureau Doebel & Folger GmbH, gevestigd in Neu-Isenburg (nabij Frankfurt am Main), zijn afgerond. Tussen beide ondernemingen is volledige overeenstemming bereikt. De overname versterkt de positie van Tebodin in Duitsland.

Doebel & Folger legt zich voornamelijk toe op ontwerp van productiefaciliteiten voor chemische en farmaceutische ondernemingen. Het bureau heeft een jaaromzet van circa € 3,5 miljoen en telt 55 medewerkers.

Tebodin Consultants & Engineers is een onafhankelijk, multidisciplinair advies- en ingenieursbureau met een omzet van € 165 miljoen in 2005. Tebodin biedt klanten wereldwijd de expertise van 2.300 medewerkers, met ervaring in diverse markten zoals farmacie, biotechnologie, chemie, olie en gas, voedingsindustrie, overheid en consumentenproducten. Tebodin heeft een netwerk van veertig kantoren in Europa, het Midden-Oosten en Azië. In Duitsland beschikt Tebodin over kantoren in Gelsenkirchen, Hamburg, Schwarzheide, Leuna en Wiesbaden.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21.