Teijin Twaron, Tebodin en Stork ICM tekenen overeenkomst

Teijin Twaron, Tebodin en Stork ICM hebben een overeenkomst gesloten voor het realiseren van de uitbreiding van de productie-faciliteiten van Teijin Twaron te Delfzijl. In de overeenkomst zijn de taken ten aanzien van detailed engineering, inkoop en constructie tussen de partijen vastgelegd.

Teijin Twaron produceert in Delfzijl monomeer en para-aramide polymeer, waarvan de supersterke Twaron® para-aramide vezel wordt geproduceerd. Op 14 juni jl. maakte Teijin Twaron al bekend dat zij de totale eindproductie van Twaron para-aramide met 7.500 ton tot 18.500 ton zal verhogen. De geplande datum voor in bedrijfstelling van de extra capaciteit is april 2003. Voor de locatie in Delfzijl zal dit een groei naar ca. 17000 ton polymeer betekenen middels het bijplaatsen van reactoren en destillatiekolommen. Het totale investeringsbedrag dat met de uitbreiding gemoeid is, is vastgesteld op ca. EUR 200 mln. Hiervan wordt ca. 40% aangewend ten bate van de productielocatie te Delfzijl.

www.twaron.com