Themadag FutureLand: 'Kades bouwen doe je zo'

(Persbericht Projectorganisatie Maasvlakte 2 / Havenbedrijf Rotterdam N.V.:) Rotterdam, 16 april 2010 - Zaterdag 24 april organiseert FutureLand een themadag over kadebouw. Speciaal voor deze dag opent FutureLand op zaterdag haar deuren.

Tijdens de themadag is er een expert aanwezig die alles over kadebouw vertelt. Van hoe een 40 meter diepe betonnen wand in het vers opgespoten zand van Maasvlakte 2 komt, tot hoe ervoor gezorgd wordt dat die wand blijft staan. Daarnaast laat een bijzondere film alle ins & outs zien over kadebouw op het nieuwe land.

Sinds de opening van FutureLand op 1 mei 2009, hebben al meer dan 80.000 bezoekers hun weg gevonden naar het informatiecentrum over de aanleg van Maasvlakte 2. Buiten de reguliere openingstijden opent FutureLand regelmatig op zaterdag haar deuren voor een speciale themadag. Het programma voor de themadag 'Kades bouwen doe je zo' bestaat uit drie presentaties door een expert van BAM Infra, de aannemer die de kademuren bouwt in opdracht van aannemer PUMA. Deze presentaties starten om 11.30, 13.30 en 15.30 uur. Aansluitend draait een film waarin de kadebouw op het nieuwe land zo dichtbij mogelijk wordt gebracht.

Studenten van het Grafisch Lyceum Rotterdam hebben promotiefilmpjes gemaakt, speciaal voor deze themadag.

Promotiefilmpje 1    Promotiefilmpje 2

FutureLand is van 11.00 tot 17.00 uur geopend en de toegang is gratis. Dit geldt ook voor de presentaties en film. Voor meer informatie over FutureLand en andere themadagen, zie het programma.