Tweede fase ontwikkeling Deo Neo Haarlem in stroomversnelling

Haarlem, 28 april 2011 - VOF Deo-terrein (gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM en De Key – De Principaal) heeft een turnkey-overeenkomst gesloten met vastgoedvermogensbeheerder Bouwinvest voor de tweede fase van de gebiedsontwikkeling Deo Neo in Haarlem. Het programma van deze fase bestaat uit 74 huurappartementen in de middeldure en vrije sector, twee bedrijfsruimten en 81 ondergrondse parkeerplaatsen.

Het ontwerp van Mauve I en II is van hvdn Architecten uit Amsterdam; de realisatie is in handen van UBA Bouw uit Uithoorn.

De bouw van de twee centraal gelegen appartementengebouwen, met het openbare Mauve plein, is een prominent onderdeel van het project Deo Neo en van groot belang voor de verdere ontwikkeling en realisatie van het plan. Bouwinvest (namens Bouwinvest Dutch Institutional Residential Fund N.V.) laat met deze investering zien dat zij vertrouwen heeft in de kwaliteit van Deo Neo en in de Haarlemse woningmarkt. Naar verwachting zal de verhuur van de appartementen en bedrijfsruimten starten vanaf voorjaar 2012 onder de namen Mauve I en Mauve II.

29 april ondertekening overeenkomst

Door de overeenkomst heeft de voortgang van Deo Neo een extra impuls gekregen. Op vrijdag 29 april wordt dit gevierd met de officiële ondertekening door de betrokken partijen. Naar verwachting wordt voor de zomer van 2011 gestart met de bouw. Op 21 mei 2011 geeft VOF Deo-terrein het startsein voor de voorverkoop van de volgende fase van Deo Neo, bestaande uit dertig eengezinswoningen met tuin in verschillende prijscategorieën.

Deo Neo

De nieuwe wijk Deo Neo wordt gerealiseerd op het voormalige terrein van het St. Joannes de Deo Gasthuis nabij Haarlem CS. Het plan behelst de ontwikkeling van 182 woningen in een aantrekkelijke groene en autoluwe binnenstedelijke omgeving. In de stedenbouwkundige opzet en het ontwerp van de woningen is aansluiting gezocht bij de omliggende buurten waardoor een typisch Haarlemse woonwijk ontstaat met een sterke openbare ruimte. Het stedenbouwkundige ontwerp van Deo Neo is gemaakt door Dana Ponec Architecten en Simon Sprietsma is betrokken als landschapsarchitect. De vijftien eengezinswoningen van de eerste fase zijn verkocht en worden dit jaar rond de zomer opgeleverd.

Voor meer informatie over Deo Neo en inschrijvingen voor de koopwoningen van de volgende fase: www.deoneo.nl

Nadere informatie:

• Bouwinvest, Ines van Steenbergen, senior communicatieadviseur, (020) 677 16 62;

• AM, Bart Hogenbosch, senior adviseur in- en externe communicatie, (030) 609 73 68;

• De Principaal, Daan Jansen, communicatieadviseur, (020) 621 43 90.