Uniek concept: BAM Bouw en Techniek realiseert MFA in combinatie met kantoor

(Gezamenlijk persbericht MFA Anjum, NAM en BAM Bouw en Techniek:) Anjum, 14 november 2016 - BAM Bouw en Techniek Regio Noord start begin 2017 met de bouw van de nieuwe Multifunctionele Accommodatie (MFA) en het NAM-kantoor in Anjum. De combinatie van MFA en kantoorfaciliteiten is uniek. De contracten voor dit nieuwe hart van Anjum worden maandagavond 14 november ondertekend in het oudste gebouw van Anjum: de Michaelskerk.

NAM-manager Elke Rettberg: ‘Een combinatie van factoren heeft ervoor gezorgd dat de opdracht aan BAM is verleend. Belangrijk punt is onder meer dat het bedrijf veel oog voor de omgeving heeft. Het werk vindt middenin de dorpskern plaats en veilig en zorgvuldig werken zijn dan extra belangrijk. Bovendien heeft BAM toegezegd samen te gaan werken met bedrijven uit de regio.’

De contract- en kwaliteitsbewaking van het project bouw namens Stichting MFA en NAM zal worden uitgevoerd door Royal Haskoning DHV.

Verschillende architecten waren bij de plannen betrokken: Adema uit Dokkum, Kwint uit Groningen en TWA uit Burdaard.

Voor het dorp Anjum is het al jarenlang een wens dat er een nieuwe MFA komt. Dankzij samenwerking tussen het MFA-bestuur, gemeente Dongeradeel en NAM kan nu een nieuw dorpshart worden gerealiseerd.

Het MFA gaat een centrumfunctie voor de regio vervullen. Naast een dorpshuisfunctie, komen in het gebouw onder meer een huisartsenpraktijk, kinderopvang, fysiotherapie, thuiszorgkantoor en een kapper.

In de afgelopen maanden is het huidige dorpshuis De Dobbe gesloopt, zodat nu kan worden begonnen met nieuwbouw. BAM zal naar verwachting het nieuwe MFA en NAM-kantoor in het najaar van 2017 opleveren.

Nadere informatie:

• Koninklijke BAM Groep nv, Arno Pronk, (030) 659 86 23;
  • Henk Heeringa, NAM Communicatie, (0592) 36 36 12.