Vervolgcontract voor BAM International in Sierra Leone

Bunnik, 13 november 2012 - BAM International, de werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep actief in landen buiten Europa, heeft opdracht verworven (‘letter of acceptance’) van African Minerals Ltd voor ontwerp en aanleg van een steiger voor de overslag van brandstof in de Sierra-Leonerivier bij Pepel (nabij Freetown, de hoofdstad van Sierra Leone). De contractsom bedraagt ruim €13 miljoen. BAM en samenwerkingspartner Stefanutti Stocks verwachten de steiger binnen vijf maanden aan de opdrachtgever te kunnen overdragen.

Het project omvat de plaatsing van tien aanmeerpalen (dukdalven; zes zogenoemde ‘mooring dolphins’ en vier ‘breasting dolphins’), de bouw van een betonnen platform, 220 meter loopbruggen en een toegangsbrug van 160 meter lengte.

De bouw van de nieuwe steiger maakt deel uit van de modernisering van de overslagvoorzieningen voor ijzererts. BAM International heeft hiervoor recentelijk de renovatie van een steiger, alsmede de aanleg van 37 navigatiebakens en twee afmeerfaciliteiten voltooid.

Nadere informatie: A.C. Pronk, +31 (0)30 659 86 21.