W & F Schlüsselfertigbau bouwt werkplaatsen en kantoren

Energiebedrijf Mainova komt er in Frankfurt meer dan warmpjes bij te zitten. HBG's groepsmaatschappij Wayss & Freytag Schlüsselfertigbau realiseert hier een nieuw bedrijfsgebouw. De industriële vormgeving van het gebouw sluit uitstekend aan bij het multifunctionale karakter.

Mainova voorziet Frankfurt en omgeving van gas, water en warmte via de stadsverwarming. Het concern is recentelijk ontstaan na de fusie van twee energiebedrijven. Op de bedrijfslocatie van één van de fusiepartners worden alle activiteiten nu geconcentreerd. Een omvangrijk investeringsprogramma voorziet in de sloop van oude gebouwen om plaats te maken voor nieuwbouw.

Wayss & Freytag Schlüsselfertigbau realiseert een rechthoekig gebouw van zestig bij dertig meter. Op de kop bevindt zich het cirkelvormige controlecentrum, dat ook wel de rotonde wordt genoemd. De begane grond is bestemd voor werkplaatsen. Het project, opdrachtsom € 11 miljoen, wordt in februari 2003 opgeleverd.

www.mainova.de