Zaterdag 3 juni - Dag van de Bouw: N31 open voor bezichtiging

Op zaterdag 3 juni is de Dag van de Bouw. Tussen 10.00 en 16.00 uur stelt de N31 Wâldwei haar project ook open voor bezichtiging! De deelnemers van deze dag zijn Bouwend Nederland, Waldwei.com, Koninklijke BAM Groep, Dura Vermeer Groep en Ballast Nedam Infra.

De open dag is een initiatief van Bouwend Nederland. Landelijk worden er op deze dag zo’n dertig projecten in aanbouw opengesteld voor publiek. In het Noorden doen bijvoorbeeld de A37 Holsloot-Duitse Grens, Asfaltcentrale Westerbroek en 'De Blauwe Stad' Groningen mee. De campagne 'De Bouw maakt het' beoogt jong en oud kennis te laten maken met de wereld van de bouw.

Rondtour Keet-Fonejachtbrug-Aquaduct

De ontmoetingsplaats is de groene keet bij rotonde Garyp. Deze is ingericht met onder meer een projectenmarkt, divers bouwmaterieel en er is een springkussen voor de kinderen. Twee bussen met gids worden ingezet tussen 11.00 en 14.00 uur op het traject Keet-Fonejachtbrug-Aquaduct Langdeel. Belangstellenden komen alles te weten over de bouw van de brug, het aquaduct en de verdubbeling van de N31.

Aanmelding open dag

Voor aanmelding voor deze dag kunt u vanaf medio mei terecht op www.debouwmaakthet.nl. Wie een bustour wil maken moet dit aangeven op bovenstaande site onder het project verdubbeling N31 Wâldwei. Hier kunt u aangeven op welk tijdstip u de rondrit wilt maken.

Parkeren

U kunt uw auto parkeren bij transportbedrijf Van der Veen, pal aan de rotonde richting Garyp. Vanaf dit terrein wordt een veilig wandelpad gemaakt langs de rotonde naar de bouwkeet.