Zes winkelcentra genomineerd voor 25ste NRW Jaarprijs

BAM - Zes winkelcentra genomineerd voor 25ste NRW Jaarprijs

(Persbericht NRW, Nederlandse Raad voor Winkelcentra:) Utrecht, 8 november 2013 - Op donderdag 7 november 2013 heeft de jury unaniem besloten zes winkelcentra te nomineren voor de NRW Jaarprijs 2014.

Op alfabetische volgorde van plaatsnaam zijn dit:

• Winkelcentrum Banne Centrum, Amsterdam-Noord, AM en Rochdale (Banne Binnen CV)

• Winkelcentrum Mercurius, Assen, CBRE Global Investors en CBRE

• Kleiweg 24/48, Gouda, Redevco Nederland B.V.

• Winkelcentrum Marsmanplein, Haarlem, Leyten en Van der Vorm vastgoed b.v.

• Centrumplan Schaesberg, Landgraaf, Synchroon

• Meubelplein Ekkersrijt, Son en Breugel, CBRE & Bouwbedrijf Pennings bv

Uitgangspunt

De NRW Jaarprijs heeft een belangrijke plaats verworven in de Nederlandse vastgoedwereld. Dit blijkt uit het feit dat de NRW Jaarprijs in 2014 voor de 25ste maal zal worden uitgereikt! Het ingediende project levert een bijdrage aan de kwalitatieve ontwikkeling van winkelcentra in Nederland door het vernieuwende karakter van het project en/of de commerciële aantrekkelijkheid van het project voor consumenten en andere gebruikers (waaronder de detaillisten).

Beoordeling

Projecten die voor de NRW Jaarprijs in aanmerking komen, zijn nieuwe en vernieuwde winkelcentra met een bedrijfsvloeroppervlak van 2500 m2 of meer. Het project dient tussen 1 mei 2012 en 1 november 2013 te zijn geopend.

Een jury gaat de projecten beoordelen. Voor meer informatie over de beoordeling van de projecten verwijzen wij u graag naar onze site nrw.nl.

Jury

De jury bestaat uit leden van Bestuur en Raad van Toezicht van de NRW (tenzij hier sprake is van een conflicterend belang), uitgebreid met externe deskundigen uit de disciplines overheid, duurzaamheid, architectuur en retail.

Juryvoorzitter:

Ron Cijs - PlusPoint

Juryleden NRW:

Paul Bringmann - La Place

Richard Dallinga - HB Capital

Françoise Dechesne - MAB Development

Caroline Kievit - Droste Corio

Marcel Reinartz - RMA

John Vos - Blokker

Externe deskundigen:

Hildegard Assies - Urban Retail

Krein Bons - Van Haren

Cees van der Goes - Buro van der Goes

Willem Krzeszewski - Staedion

Jos Sentel - Third Place

Rick Zijderveld - Gemeente Den Haag

Uitslag

De winnaar van de 25ste NRW Jaarprijs wordt woensdag 9 april 2014 op feestelijke wijze bekend gemaakt tijdens het NRW Jaarcongres.